bahagia ka kamu?

assalammualaikum :) 

kamu bahagia hari ni ? ya? aku tau kebanyakan kamu bahagia sebab tengah cuti & skrg kamu dapat jalan2 dgn kwn2 . (jealous)

perspektif bahagia hari ini berbeza bagi setiap orang . Bahagia dari kaca mata aku x semestinya bahagia dar kaca mata kamu . sesetengah manusia itu menilai bahagia itu dari tebalnya poket, menawannya wajah, kereta yang mewah , kehebatan pangkat atau besarnya rumah. Adalah hak individu untuk menilai tahap kebahagiaannya sendiri. 
Tapi disini aku mahu kamu berfikir , adalah baiknya bahagia jika kamu menilai dari banyaknya amal , kesungguhan kamu bersedekah, kasih sayang melimpah ruah mahupun hati baik kamu . aku bukan ustazah . diri tidak sempurna, masih banyak cacat cela dan dosa melata , tapi aku adalah hamba-Nya yang merasakan ingat-mengingati itu amalan bijaksana. Jadi soalan aku sekali lagi , bahagiakah kamu pada hari ini?


#hehe , ayat b'bunga-bunga x boleh blah ni . aku keboringan disebabkan ditinggalkan sorang2 dkad rumah . home alone . borng punya boring aku update blog ;3